Handelsbetingelser

Nedenfor kan du finde de generelle vilkår for handel med Offertio. Vi opfordrer til, at du læser dem grundigt igennem, inden du gennemfører et køb.

1. Anvendelse

Disse handelsbetingelser (herefter kaldet “Betingelserne”) gælder for alle ydelser, der bliver solgt på www.offertio.dk (herefter kaldet “Hjemmesiden”) af Offertio (herefter kaldet “Virksomheden”), som brugere heraf (herefter kaldet “Brugere”) måtte købe. Betingelserne gælder både for private og erhvervskunder, dog gælder afsnit 8 – Behandling af personoplysninger – alene for erhvervskunder, som vi er databehandler for.  

2. Ydelser

De ydelser, der bliver solgt fra Hjemmesiden (herefter “Ydelser”), er afhængige af Brugerens input og oplysninger, hvorfor eventuelle fejl i Brugerens input eller oplysninger ikke er Virksomhedens ansvar. Brugeren kan dog altid ved henvendelse til Virksomheden, få ændret en fejlindtastning eller fejlformulering.

3. Pris og betaling

Alle priser på Hjemmesiden er i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms for Ydelser til private, mens Ydelser til erhvervsdrivende er eksklusiv moms. Når handlen er gennemført, vil du modtage faktura herom.

Betalingsfristen vil være 14 dage netto. Ved forsinket eller manglende betaling forbeholder Virksomheden sig ret til at pålægge renter eller rykkergebyr efter renteloven og i øvrigt forfølge sit krav.

4. Levering

Når aftalen er indgået mellem Virksomheden og Kunden, vil Virksomheden levere den ønskede Ydelse indenfor den aftalte tidsramme. 

5. Ansvar

Virksomheden er ansvarlig for Ydelsernes indhold og juridiske korrekthed, men kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for anvendelsen af Hjemmesidens Ydelser, herunder men ikke begrænset til at Hjemmesidens Ydelser ikke bliver anvendt korrekt. Virksomheden er således ikke ansvarlig for hverken direkte, indirekte eller afledte tab, som Kunden måtte lide som følge af fejlagtig anvendelse af Ydelser.

Virksomheden er ikke ansvarlig for nogen reference, link eller anden henvisning til tredjeparts hjemmeside, som måtte kunne findes på Hjemmesiden.

6. Reklamation og mangler

Alle Brugere er inden for 14 dage efter deres køb berettiget til fuld returret, hvis en Ydelse ikke måtte leve op til deres forventninger. Du kan gøre brug af tilfredshedsgarantien ved at kontakte Offertio på [email protected]. Tilfredshedsgarantien bortfalder dog, hvis den bestilte Ydelse indeholder som led i udførelsen af Ydelsen en registrering ved en offentlig myndighed, da Virksomhedens Ydelser i sådanne tilfælde bliver leveret på tidspunktet for den offentlige registrering, hvorefter Brugeren ikke kan gøre brug af tilfredshedsgarantien.

7. Uddannelsesmæssig baggrund

Virksomhedens medarbejder der udarbejder de enkelte Ydelser, samt håndterer den juridiske rådgivning, har kandidat i jura fra et dansk universitet samt flere års erfaring som jurist i erhvervslivet. 

8. Behandling af personoplysninger

For behandling af Kundens personoplysninger er aftalt følgende: Begge parter skal løbende gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der opfylder kravene i Forordning 2016/679 (”Forordningen”) for at sikre beskyttelse af de registreredes rettigheder.

Virksomheden skal overholde og opfylde kravene i artikel 28 i Forordningen, herunder mod betaling, yde Kunden den i artikel 28 anførte bistand og stille oplysninger og nødvendig dokumentation til rådighed for Kunden, så Kunden kan føre tilsyn med Virksomhedens overholdelse af kravene i artikel 28, herunder ved at give mulighed for og bidrage til revision og audit.

Virksomheden skal have ret til for egen regning og risiko, at anvende underleverandører, der også behandler Kundens personoplysninger. Virksomheden skal ved påtænkt skift af en underleverandør eller anvendelse af en ny underleverandør skriftligt underrette Kunden, mindst 30 dage før det påtænkte skifte. Kunden har ret til at komme med indsigelser mod det påtænkte skifte.

Virksomheden påser at alle underleverandører opfylder kravene i artikel 28 i forordningen og forpligtelserne i dette afsnit.

Virksomheden må ikke uden Kundens skriftlige forudgående tilladelse overføre Brugerens personoplysninger til lande uden for EU/EØS.

Al behandling af Kundens personoplysninger sker i henhold til Kundens dokumenterede instruks. Den dokumenterede instruks udgøres dels af parternes aftalegrundlag, og dels af de særskilte instrukser, som Kunden måtte give Virksomheden.

Hvis Kunden ikke instruerer Virksomheden om andet, er Virksomheden berettiget og forpligtet til at slette Kundens personoplysninger senest 3 måneder efter, at forretningsforholdet mellem parterne er endeligt ophørt.

Virksomheden har ret til at anonymisere Kundens personoplysninger og andre data, og anvende dem til at udvikle og udbyde tjenesteydelser, enten selv eller i  samarbejde med andre.

9. Ændringer

Virksomheden tager forbehold for tryk- og prisfejl.

Virksomheden er ikke ansvarlig for nedbrud af eller svigtende adgang til Hjemmesiden, nedbrud i strømforsyning eller internetforbindelse, hærværk på systemet (både fysisk såvel som computervirus og hacking), misbrug af personoplysninger eller andre forhold og omstændigheder, som er uden for Virksomhedens kontrol.

10. Oplysning om klagemuligheder

En klage over en tjenesteydelse købt hos Virksomheden kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal Kunden angive Virksomhedens e-mail adresse [email protected].

11. Lov og værneting

Enhver tvist der udspringer af Brugerens køb af Ydelser eller heraf følgende tvister, herunder disse handelsbetingelsers omfang eller gyldighed, er underlagt dansk ret og skal indbringes for Glostrup byret.

Hvis Kunden har nogen spørgsmål, er Kunden altid velkommen til at kontakte os på [email protected].